MacPodpora magazín
iPhone nejde zapnout nebo nereaguje. Co v takovém případě dělat?
iPhone nejde zapnout a obvyklé postupy nezabírají? Zasekl se a nemůžete se dostat z aplikace nebo na domovskou obrazovku? Přečtěte si, co dělat.
Je mnoho důvodů, proč se s iPhonem nemůžete domluvit, neposlouchá a nereaguje. Nemá smysl se rozčilovat a hned nad ním zlomit hůl. Není to totiž obvyklé chování a většinou je Apple telefon naprosto spolehlivým parťákem. Pokud ale už podobně nemilá situace nastane, podívejte se na naše rady, jak ho co nejdříve zase dostat do skvělé kondice.
Když obrazovka zčerná nebo iPhone nereaguje
Pokud je displej černý nebo nereaguje na dotyk, zkuste zařízení restartovat. Vynuceným restartem se z iPhonu nesmaže žádný obsah. Zařízení se dá restartovat, i když je obrazovka černá a nic nezobrazuje nebo když nereagují tlačítka. Postup je následující:
- iPady s Face ID: Stiskněte a rychle uvolněte tlačítko zesílení hlasitosti. Potom stiskněte a rychle uvolněte tlačítko zeslabení hlasitosti. Pak stiskněte a podržte tlačítko napájení, dokud se zařízení nezačne restartovat.
- iPhone 8 a novější: Stiskněte a rychle uvolněte tlačítko zesílení hlasitosti. Potom stiskněte a rychle uvolněte tlačítko zeslabení hlasitosti. Nakonec stiskněte a podržte boční tlačítko, dokud se nezobrazí logo Apple.
- iPhone 7, iPhone 7 Plus a iPod touch (7. generace): Podržte horní (nebo boční) tlačítko spolu s tlačítkem zeslabení hlasitosti, dokud neuvidíte logo Apple.
- iPad s tlačítkem plochy, iPhone 6s nebo starší a iPod touch (6. generace) nebo starší: Podržte tlačítko plochy spolu s horním (nebo bočním) tlačítkem, dokud neuvidíte logo Apple.
Ani po restartu nelze zařízení spustit
Připojte iPhone k nabíjecímu kabelu a nechte ho tak alespoň jednu hodinu. Po několika minutách se objeví obrazovka s ikonou vybité baterie. Pokud se tak nestane a nic se neobjevuje, nebo je u ikony vybité baterie ikona kabelu, zkontrolujte nabíjecí konektor, kabel a adaptér.
iPhone se zapne, ale během spouštění se zasekne
Pokud se během spouštění dlouho zobrazuje logo Apple nebo červená, případně modrá obrazovka, zkuste tento postup:
- Připojte zařízení k počítači. Na Macu s macOS Catalina 10.15 otevřete Finder. Na Macu s macOS Mojave 10.14 a starším nebo na PC otevřete iTunes.
- Na počítači vyhledejte zařízení.
- Až bude zařízení připojené, proveďte tento postup:
- Modely iPadu s Face ID: Stiskněte a rychle uvolněte tlačítko zesílení hlasitosti. Potom stiskněte a rychle uvolněte tlačítko zeslabení hlasitosti. Stiskněte horní tlačítko a podržte ho, dokud se zařízení nezačne restartovat. Držte horní tlačítko pořád stisknuté, dokud zařízení nepřejde do režimu zotavení
- iPhone 8 a novější: Stiskněte a rychle uvolněte tlačítko zesílení hlasitosti. Potom stiskněte a rychle uvolněte tlačítko zeslabení hlasitosti. Nakonec podržte boční tlačítko, dokud se neobjeví obrazovka zotavovacího režimu
- iPhone 7, iPhone 7 Plus a iPod touch (7. generace): Podržte horní (nebo boční) tlačítko spolu s tlačítkem zeslabení hlasitosti. Držte je stisknutá, dokud se neobjeví obrazovka zotavovacího režimu
- iPad s tlačítkem plochy, iPhone 6s nebo starší a iPod touch (6. generace) nebo starší: Podržte tlačítko plochy spolu s horním (nebo bočním) tlačítkem. Držte je stisknutá, dokud se neobjeví obrazovka zotavovacího režimu
- Až dostanete na výběr, jestli chcete provést obnovení, nebo aktualizaci, zvolte Aktualizovat. Počítač se pokusí iOS nebo iPadOS přeinstalovat, aniž by přitom smazal vaše data.
Počítač stáhne software pro vaše zařízení. Pokud to potrvá déle než 15 minut, zařízení ukončí režim zotavení a vy budete muset zopakovat kroky 2 a 3.
Pokud nepomůže ani jeden z výše uvedených tipů, doporučujeme navštívit náš Apple servis, ve kterém vám pomohou profesionální technici.
Zdroj: Apple.com
Naše kontakty
Napsat nám můžete na: