MacPodpora magazín
Výměna baterie u iPhonů – proč ji Apple záměrně ztěžuje?
Apple ztěžuje výměnu baterie u iPhonů, proč a jak to dělá?
V MacPodpoře naštěstí víme, jak na to a výměna baterie Vás bude stát rozhodně méně, než u autorizovaných servisů. Čtěte dále!
Jaký je háček při výměně baterie některých modelů iPhonu?
Ve zkratce v tom, že u modelů iPhone XS a novějších nelze „jednoduše“ vyměnit baterii kus za kus, protože původní baterie má v sobě data, která jsou spárována (serializována) se základní deskou telefonu. Pokud do telefonu vložíme jinou baterii, tak se objeví varování, že díl nelze ověřit a v nastavení se nezobrazuje zbývající životnost (kondice) nové baterie – tato funkce se vypne. Nemá to žádný vliv na ostatní funkce telefonu, ale samozřejmě to může být pro běžného uživatele nepříjemné, zvlášť pokud je zvyklý si stav baterie průběžně kontrolovat.
Společnost Apple tedy záměrně blokuje „jednoduché“ opravy a vynucuje si návštěvu pouze autorizovaných servisů.
Podrobnější vysvětlení problému je následující. Pokud vyměníte baterii v nejnovějších iPhonech, zobrazí se v Nastavení > Baterie vedle Stav baterie zpráva, že je třeba baterii opravit. Zpráva „Servis“ obvykle znamená, že kondice baterie klesla pod 80% a je třeba ji vyměnit. Zpráva se však zobrazuje i poté, co vložíte zcela novou baterii. Problém je v tom, že i když vyměníte originální baterii Apple, telefon bude stále zobrazovat zprávu „Servis“. Nejde o chybu, jde o funkci, kterou společnost Apple záměrně vynucuje.
Pokud Apple Genius nebo autorizovaný poskytovatel služeb Apple neověří baterii ve Vašem telefonu, tento telefon nikdy neukáže stav baterie a vždy nahlásí problém „není možné ověřit, že tento iPhone má pravou baterii Apple.“ Jednoduchý způsob, jak toto obejít, je zaplatit společnosti Apple za výměnu baterie. Apple interním diagnostickým softwarem provede kalibraci vyměněné baterie, který resetuje indikátor „Servis“. Apple však odmítá zpřístupnit tento software komukoli kromě nich samotných a autorizovaných poskytovatelů služeb.
Podrobněji si o problému můžete přečíst zde.
Můžete si nechat vyměnit baterii i v neautorizovaném servisu – například v MacPodpoře?
Jednoznačně ano!
Umíme to a rozhodně Vás to bude stát méně.
U těchto modelů bude výměna totožná, jako v autorizovaném servisu – baterie bude ukazovat svůj stav (kondici) se správnými hodnotami a nebude se Vám zobrazovat žádná systémová hláška:
- iPhone SE 2020
- iPhone XS / XS Max
- iPhone XR
- iPhone 11 / Pro / Pro Max
U těchto modelů Vám také s výměnou pomůžeme, ale prozatím neumíme obejít na začátku článku popsané nepříjemnosti:
- iPhone 12 / 13 / 14
Svůj iPhone nám můžete předat
v Praze Na Bělidle 64/3, otevírací doba pondělí až pátek 8:00 – 17:00 hod. (v letních měsících se může doba lišit)
nebo v Brně na adrese Příkop 153/27b Brno – Zábrdovice, otevírací doba pondělí až pátek 10:00 – 17:00 hod.
Případně nám můžete svůj iPhone pro výměnu baterie poslat poštou podle těchto pokynů:
1. iPhone zabalte a zašlete na naši adresu v Praze nebo Brně.
2. Před zahájením servisu vám sdělíme cenu.
3. Pro zajištění rychlého servisu přiložte do balíčku papír s napsaným jménem, telefonním číslem a e-mailem.
Upozorňujeme, že zákazníci jsou zodpovědní za balení a přepravu svých zařízení.
Kontaktujte nás
Napsat nám můžete na: