GDPR ochrana osobních údajů

GDPR komplikuje život spoustě firem, lidé si z něj dělají legraci

29. 5. 2018 Tomáš Svoboda

Zkratka GDPR označuje nařízení o ochraně osobních údajů, které by měl respektovat každý od 25. května. Jenže dost komplikuje bytí různým firmám a vzhledem k jeho komplikovanosti si z něj i mnozí utahují.

GDPR je 56 000 slov na 88 stránkách. Je to monstrum, které pojednává o ochraně osobních údajů uživatelů a snaží se je tak chránit. Bohužel, efekt je zatím spíše opačný a místo ochrany je celé nařízení k smíchu. Jediný, kdo se nesměje, jsou firmy, které musí nařízení do svých produktů a služeb implementovat. Pokud tak neučiní, hrozí jim tučná pokuta. Některé společnosti tak zatím přistoupili k tomu, že v Evropské unii nebudou své služby nabízet.

Apple také musel GDPR integrovat do svých systémů a tak po aktualizaci jste mohli vidět nové okno s nařízením třeba na svém notebooku MacBook Air, nebo u nejnovějšího iPhone X.

GDPR zamezuje ovládání světel, podporuje spam a odrazuje od podnikání v EU

Vzhledem k platnosti nařízení se spousta věcí mění. Například společnost Yeelight, vyrábějící mimo jiné chytré osvětlení, nedovolí uživatelům v EU ovládat světla. Služba je prostě v současnosti nedostupná. Protože je v nařízení jasně uvedeno, že sběr mailových adres je podmíněn novými podmínkami, je nutné si od každého uživatele vyžádat další souhlas. Kolik mailů jste v posledních týdnech dostali? No a v neposlední řadě tím EU jasně říká všem zahraničním firmám, že podnikat sice v rámci unie mohou, ale musí se řídit další legislativou, určitě se sem víc nepohrnou.

Yeelight

Pokud se o problematiku GDPR zajímáte a chcete se zároveň zasmát, vyhledejte si na Twitteru tweety s hashtagy #GDPR, #GDPRmemes, #compliance, #brands.

Zdroj: TheVerge.com