MacPodpora magazín
Apple záruka trvá opravdu jen jeden rok, zákon nám ale dává dva
Apple záruka je hodně diskutované téma a spousta uživatelů se bojí, že po roce ztrácí všechny možnosti, jak zařízení reklamovat. Jak to tedy je?
Prvně je dobré říct, že i když žijeme v bezpapírové době a vše je elektronicky evidováno, pořád je výhodné u sebe mít fakturu k zařízení. Ta vám potvrzuje, že jste nákup provedli a servis si ověří, zda je přístroj v prvním nebo druhém roce záruky. Pozáruční servis pak samozřejmě fakturu nepotřebuje.
Apple záruka 1 rok
Apple nabízí rychlou možnost, jak zjistit, ve kterém roce záruky se vaše zařízení nachází. Nemusíte hledat zatím fakturu a jen stačí zadat sériové číslo do vyhledávacího pole. Hned se dozvíte, na jakou opravu máte nárok. Ověření Apple záruky vám řekne, zda se máte obrátit přímo na Apple, jeho autorizované servisy, nebo spíše na prodejce.
K zadání sériového čísla potřebujete zjistit, kde ho najít. Na Apple stránkách je u každého zařízení napsaný postup, jak jej vyhledat, Často nemusíte pátrat po těle zařízení a najdete ho na pár kliknutí v systému.
Zákonná záruka 2 roky
Protože žijeme v České republice, kde je záruka na produkty plné dva roky, byl s tím na začátku problém. Apple se handrkoval s úřady a nakonec svým způsobem ustoupil. Sám nabízí plnou záruku v lhůtě jednoho roku a druhý rok nechává na prodejci nebo servisech.
Rozdíl je hlavně v tom, komu zadáváte záruční opravu. Nebudete se obracet na Apple, tedy na Apple telefonní linku nebo přímo do kamenného Apple Store, ale musíte jít za prodejcem, který vám zařízení prodal. Pokud jste jej koupili přímo od Applu, musíte jít do autorizovaného servisu. Plná záruka dva roky platí pro každý Apple produkt, který jste zakoupili na území České republiky.
Nemusíte se tedy bát, že v druhém roce od koupě zařízení ztratíte výhody, které nám náš stát přináší.
Naše kontakty
Napsat nám můžete na: